Všeobecné záručné podmienky
Na uznanie 24 mesačnej záruky je potrebné predložiť:
·
preukázanie
odbornej montáže - fyzickou alebo právnickou osobou spôsobilou na vykonávanie
danej činnosti
Zariadenie vyžaduje pravidelnú a profesionálnu údržbu. V prípade jej absencie
zariadenie stratí záruku. Montážny pracovník určuje frekvenciu minimálnej
ročnej údržby podľa režimu prevádzky (vykurovanie / chladenie, alebo obe) v
závislosti od čistoty vzduchu prostredia. V prípade, ak zariadenie sa používa
zvyčajne len na chladenie, alebo v byte s čistým vzduchom, je určená údržba
minimálne raz ročne, v prípade používania zariadenia na vykurovanie aj
chladenie, v centre mesta, v mieste vystavenom kvitnutiu topoľa, v
kanceláriách, v priemyselnom prostredí je potrebná častejšia údržba.
Dvojročná záruka.
Spotrebiteľská záruka na funkčnosť klimatizácie je 2 roky (ak nie je dohodnuté inak)
za podmienky ,že klimatizáciu nainštaluje odborná firma, ktorá
má na inštalácie klimatizácií oprávnenie a ak je preukázateľne
pravidelne čistená aspoň 1x ročne (v súlade s pokynmi výrobcu
zariadenia, ak nie je dohodnuté inak).
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia
zariadenia od predávajúceho kupujúcim. Záruka sa vzťahuje iba na vady, ktoré
mal tovar (výrobky a zariadenia) v čase jeho odovzdania kupujúcemu, avšak
ostali skryté a prejavili sa až neskôr počas záručnej doby.
Záruka sa nevzťahuje na vady, ktoré vznikli po dodaní tovaru (výrobku resp.
zariadenia) kupujúcemu; demonštratívne uvádzame nasledovné príklady:
nepovažuje sa za záručnú vadu taká vada, ktorej príčina vznikla po dodaní
výrobku spotrebiteľovi, napríklad, ak vada bola spôsobená:
- nesprávnou montážou (okrem prípadov, ak montáž vykonal predávajúci alebo ním
poverená osoba,)
- nesprávnym použitím, nedodržaním návodu na použitie
- nesprávnym skladovaním, nesprávnym zaobchádzaním, vandalizmom, nedostatkom
údržby
- živelnými pohromami a katastrofami.
Ak
servisná spoločnosť, u ktorého bola objednaná záručná oprava, dokáže, že vada
bola spôsobená odlišným použitím od návodu, že chyba je zapríčinená abnormálnym
užívaním, modifikáciou, nesprávnou manipuláciou, nesprávnym skladovaním,
živelnou pohromou, alebo vznikla z dôvodu po zakúpení, predávajúci neposkytne
žiadnu záruku (inhibícia prívodu vzduchu do vonkajšej jednotky, nadmerná
kapacita, kontaminácia, atď.)
Vyhradzujeme si právo preskúmať príčinu a okolnosti chyby.
Oprava nesprávne používaného zariadenia
bude kupujúcemu vyúčtovaná aj v rámci záručnej lehoty.
V prípade, ak zariadenie nereaguje, nedáva žiadny znak prevádzky, a podľa
užívateľskej príručky nie je možné identifikovať problém; alebo vnútorná
jednotka vypíše chybový kód, zariadenie musí byť ihneď odstavené z prevádzky,
odpojené, a chyba má byť oznámená predajcovi, montážnemu pracovníkovi,
spoločnosti, ktorá zariadenie uviedla do prevádzky (s možným chybovým kódom),
ktoré vykonávajú detekciu a opravu chyby.
Záruka má byť uplatnená u predávajúceho záručným listom. Stratený záručný list
bude nahradený kupujúcemu v prípade dôveryhodného dôkazu o dátume predaja
(datovaná a opečiatkovaná faktúra) do jedného roka od predaja.
V prípade záručnej vady:
a) zariadenia, kde odbornú montáž previedol predávajúci ,predávajúci zabezpečí
opravu zariadenia na vlastné náklady. V prípade, ak oprava je nemožná,
predávajúci zabezpečí výmenu zariadenia. Oprava resp. výmena zariadenia má byť
vykonaná v primeranom termíne (do 30 dní) s prihliadnutím na záujmy
spotrebiteľa.
b)Pre dodané zariadenia, kde montáž nevykonával predávajúci, predávajúci počas
záručnej doby zabezpečuje po uznaní oprávnenosti reklamácie len dodávku
náhradných dielov na ktorých vadu sa vzťahuje záruka. Opravu zabezpečuje
kupujúci na vlastné náklady.
c) Záručná doba na náhradný diel v dĺžke 12 mesiacov začína plynúť dňom dodania
dielu.
d) Prechod práv z vád tovaru na tretiu osobu
musí byť predávajúcemu preukázané, nárok na práva z vád tovaru v takomto
prípade vzniká až preukázaním takéhoto prechodu.
e) Záruka zaniká v prípade neoprávneného zásahu do predmetu dodávky osobou,
ktorá k výkonu zásahu nebola výslovne predávajúcim zmocnená.
f) Kupujúci stráca nárok na náhradu nákladov na opravu, keď chybu na výrobku
nenahlási v prvom rade predávajúcemu a opravu vykoná sám alebo u inej servisnej
organizácie, ktorá opraví tovar bez vedomia predávajúceho. Pretože predávajúci
nemôže v tomto prípade kontrolovať ani potvrdzovať oprávnenosť rozhodnutia
servisnej organizácie, preberá na seba kupujúci náklady za túto nenahlásenú
opravu v plnej výške bez nároku na akékoľvek ďalšie odškodnenie predávajúcim.
Zo záručnej doby je odčítaná tá doba, počas ktorej spotrebiteľ nemohol používať
zariadenie vhodným spôsobom.
Za splnenie záručnej povinnosti zodpovedá predávajúci. V prípade, že
spotrebiteľ informuje a zavolá servis, ktorý následne zistí, že zariadenie je
bezchybné, tento výjazd a čas strávený servisom zaplatí spotrebiteľ. Za takýto
prípad sa považuje, ak zariadenie nefungovalo, pretože v diaľkovom ovládači
boli vybité batérie, zariadenie nebolo pripojené do elektriky, atď.
Kupujúci podá reklamáciu vyplnením a doručením reklamačného formulára predávajúcemu
s potrebnými prílohami, prijatie ktorej musí predávajúci potvrdiť.
Rozšírená predlžená záruka
Predávajúci môže poskytnúť rozšírenú predlženú záruku na klimatizačné
zariadenia po dobu maximálne 6 rokov odo dňa dodania tovaru kupujúcemu, pričom
aj tu platí, že záruka sa vzťahuje iba na vady, ktoré mal tovar (výrobky a
zariadenia) v čase jeho odovzdania kupujúcemu, avšak ostali skryté a prejavili
až neskôr počas záručnej doby.
Podmienky rozšírenej predĺženej záruky na klimatizačné zariadenia:
• len zariadenie, ktoré má vyplnený formulár s uvedením pravidelnej údržby,
• koncový používateľ musí uchovávať nákupnú faktúru počas celej predĺženej
záručnej lehoty,
• rozšírená záruka sa automaticky zruší, ak chýba nákupná faktúra, protokoly o
údržbe alebo záručný list,
• faktúry a iné dokumenty musia vo všetkých prípadoch obsahovať typ zariadenia
(číslo modelu) a sériové číslo (Serial no.),
• ak zariadenie bolo servisované predávajúcim alebo ním poverenou osobou
Rozšírená záruka sa poskytuje vo forme výmeny súčiastky, skutočnej opravy.
Pokiaľ nie je možná oprava, predávajúci zabezpečí výmenu chybného zariadenia.
Servis zariadenia sa účtuje podľa aktuálnej ceny v cenníku.
VI .Zodpovednosť za škodu
1.Predávajúci je zodpovedný za poranenie osoby spôsobené produktom len vtedy,
ak možno preukázať, že poranenie bolo spôsobené zámerne alebo hrubou
nedbalosťou jedným z predstaviteľov predávajúceho alebo zodpovedného pracovníka
predávajúceho.
2. Predávajúci nenesie zodpovednosť za škodu na nehnuteľnom ani hnuteľnom
majetku spôsobenú produktom.
3. Predávajúci za žiadnych okolností nenesie zodpovednosť za žiadnu nepriamu
škodu spôsobenú vlastnosťami produktu spôsobujúcimi škody.
VII. Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať spotrebiteľa
k osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu (vzťahuje sa hlavne na finančne
náročnejší produkt, alebo náročnejší z hľadiska objemu alebo hmotnosti). V
týchto prípadoch bude spotrebiteľ kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší
postup. Pokiaľ spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka
prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.
2.Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci
kontaktuje spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo pri takto upravených cenách
objednávku stornovať.
3.Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa
oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi
súhlasí.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
Tieto všeobecné obchodné podmienky boli
formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok
a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V
prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré
ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom
alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti
príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane
spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o
ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000
Z.z v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami
nedotknuté.
4.Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.